E cineva care nu te judeca niciodata!

Am avut ieri o experienta minunata pe care vreau sa o impartasesc cu voi, cu siguranta va fi de folos macar cuiva. Stateam cu Domnul in camera si ma inchinam si la un moment dat imi spune: “Ady, eu niciodata nu te voi judeca pentru cum esti!” Imediat m-am gandit la alti frati de-ai mei care imi zic: “Da tu pocait esti la cate faci? Crezi ca te asculta Dumnezeu?”

 

Nu ti s-a intamplat niciodata sa auzi astfel de vorbe? Cel mai dureros este sa le auzi de la persoane apropiate, cum ar fi parintii, iubita/iubitul sau sotia/sotul. Poate si noi de multe ori am judecat, zicand in inimile noaste: “Cum poate asta sa ridice mainile la cat de pacatos e?” Stii, in momentele acelea cand ma inchinam Domnului si ridicam mainile inaintea Lui, mi-a soptit atat de frums: “Eu nu te judec.” Am fost coplesit de iubire si de adorare..Incredibil: El, caruia i-am gresit atata si L-am tradat de atatea ori, El nu ma judeca si ma primeste asa cum sunt? Da!

 

Am vrut sa impartasesc aceasta experienta cu scopul de a te ajuta, in caz ca te confrunti cu aceleasi probleme ca noi “muritorii de randJ”.  Incearca sa nu mai judeci pe nimeni si nu te mai lasa judecat de nimeni, deoarece Dumnezeu te primeste. Vino cu o inima deshisa si cu smerenie inaintea Lui. Haideti sa nu-L mai lasam pe Satana sa profite de noi si sa ne murdareasca, deoarece noi suntem sfintiti prin Sangele Mielului.

 

„Nu judecati, ca sa nu fiti judecati. Caci cu judecata cu care judecati si cu masura cu care masurati vi se va masura. (Matei7:1)

Despre rangy21
Professional writer at Iwriter I've studied marketing at Romanian-American University in Bucharest

17 Responses to E cineva care nu te judeca niciodata!

  1. Doar judecata Lui conteaza🙂

  2. rangy21 spune:

    Asa e, Claudiu.

  3. claudia spune:

    este mare lucru sa primesti asta din partea D-lui, si este bine de stiut- noi muritori de rand cum spui tu suntem mai critici decat Domnul . trebue sa invatam din aceasta experienta a ta.
    eu ma bucur ca am citit mesajul tau
    o zi Buna~!
    Claudia Sima

  4. Am o intrebare pentru voi, crestinii. Doar crestinii se pot mantui? Toti ceilalti vor merge in iad? Sau nu? Din moment ce vorbeati de judecata ma gandeam ca se leaga.

    • rangy21 spune:

      Salut. Nu stiu cat de bine ai pus intrebarea..In primul rand nu este nimeni care se poate mantui prin puterile sale. Noi credem ca Dumnezeu e cel care mantuie, El singur.

      In al doilea rand, mantuirea vine prin sangele lui Iisus! Toata lumea cine il accepta pe Iisus, crede in El si doreste sa-L urmeze din toata inima poate fi mantuit, indiferent de denominatiune (asta include musulmanii, martorii, maoistii, tibetanii..etc)

      In acest articol nu este vorba de aceasta judecata, ci de faptul ca sa nu ne mai vorbim de rau unul pe altul..Dumnezeu e suveran! Daca mai ai alte intrebari poti sa le pui, o sa incerc sa-ti raspund:)

      • Nu stiu si eu raspunsul, formularea intrebarii poate fi oricum, atata timp cat ai inteles ce am vrut sa intreb (e importanta ideea, nu exprimarea ei in cuvinte – poti vedea asta in curentul literar simbolist). Stiam si eu raspunsul la aceste intrebari, dar vreau sa vad ce cred crestinii. Stii ca sunt crestini care cred ca numai ei se vor mantui? – egoism desigur (iti arat o discutie de-a mea cu cineva de 200 de comentarii). Voiam doar sa vad cum raspund si alti crestini la aceste intrebari, adica mai bine zis sa testez „toleranta crestina”. Si cel mai tare cred ca poti testa aceasta toleranta spunand ca Biblia are greseli, sau mai bine zis contraziceri (sau greseala + corectare a lui Iisus). Eu sunt crestin (nu impartasesc chiar toate ideile ortodoxismului) si pe de o parte le arat ateilor ca n-au de ce sa se lege de crestinism, ca totul e o mare neintelegere (si le ofer si ocazia sa se intoarca la credinta), si pe de alta parte vreau sa vad care e raspunsul crestinilor la niste intrebari logice, pentru ca unii crestini, vrei nu vrei sa accepti, au facut cateva fapte care au dus la aceasta ruptura de credinta a unora. Eu nu cred, ci STIU ca vina e a ambelor parti (ei neintelegere, noi ipocrizie), si atata timp cat nu ne ocupam cu „barna din ochiul nostru” nu putem sa pretindem ca noi suntem cei superiori care au dreptate etc. Cea mai mare parte din blogul meu e dedicat acestei cauze de a rezolva neintelegerile. Iar daca nu rezolvam ceea ce altii nu inteleg, si (mai ales, si mai intai) nu fixam ipocrizia noastra, nu ne putem astepta ca ateii sa se intoarca sa creada. Eu sunt de acord cu toti cei care cred intr-un Dumnezeu personal (intr-un Dumnezeu -OK, daca nu e personal inseamna ca nu ai inteles de ce exista raul pe lume).

        Si nu te supara, problemele sunt ale tuturor crestinilor, nu numai unui popa care face fapte rele, sau invata lumea prost. Nu zic ca trebuie sa-l spionezi ar fi absurd, dar daca se afla, atunci te duci acolo si zici „pai cum tu care ai facut atatea ne inveti pe noi? Nu trebuie sa fi sfant, dar nicicriminal” Am vazut popi care ziceau ca e bine sa bei (folosind argumentul cu transformarii apei in vin, ceea ce mi se pare putin absurd).
        Apoi a doua problema e ca nu admitem ca Biblia mai are pasaje cu greseli (dar putine, insa are). Daca am admite am putea zice „dar uite aia a fost legea veche, si uite ca Iisus (care e Dumnezeu) zice opusul, deci nu exista anomalie pe cine sa crezi!” Daca nu vom cadea in explicatii absurde de genul „pai Dumnezeu a zis sa ucizi de Sabat pe cineva care munceste (EXODUL 35:2) iar apoi a zis ca nu pentru ca s-a razgandit” – Serios?
        Si a treia greseala e ca nu explicam altora: „uite ma cruciadele au fost vina unor imparati, cavaleri, crestinii nu se puteau opune lor, ce dupa 3 secole de suferinte sa se opuna sa sufere iarasi? Scopul nu a fost religia, ci pamantul, avutia (de ce crezi ca erau templierii bogati?), razbunarea pe musulmani (care au luat pamant de la imperiul roman). Religia a fost doar o scuza, daca nu era ea era alta, ce rost are sa elimini scuza? Elimina cauza!”
        A patra greseala e a preotilor, si anume ca nu raspund, si o dau pe ocolite la intrebari care nu pot raspunde, si in biserica in fata crestinilor iau argumente ateiste slabe (si daca l-ai intreba pe un ateu de ala ar rade de tine de nu ar mai putea), si le combat pe alea, pe care si un copil mic poate sa le combata. Problema nu e ca nu exista explicatie, problema e ca nimeni nu s-a gandit pentru ca le-a fost frica sa gandeasca inafara cutiei (deaceea ateii spun ca religia e manipularea maselor) De aici nici majoritatea crestinilor nu stiu, deoarece preotii care trebuia sa-i invete nu i-au invatat.

        Acestea sunt problemele noastre (4 probleme) si tot ce spun altii impotriva crestinismului sunt legate de aceste probleme. Odata ce admitem ca avem aceste probleme le putem rezolva. Odata ce le rezolvam va fi mai usor sa-i primim pe atei decat acum (cand aceste probleme ii deranjeaza si fac din tantar armasar). Pana si Eminescu spune „toate micile mizerii unui suflet chinuit/mult mai mult ii vor atrage decat tot ce ai gandit” (Scrisoarea I) A spune ca nu se refera la Dumnezeu e absurd (cand are atatea poezii despre El, si acel Demiurg, are toate calitatile lui Dumnezeu. E ca si cum m-ai descrie pe mine (si eu as fi unicat) si ai zice ca nu te referi la mine)

        Daca vrei sa vezi niste raspunsuri la problemele pe care ateii le atribuie religiei, desi nu toate sunt ale ei, imi poti citi blogul, pentru a-ti intari credinta (sau chiar testa, uneori, s-ar putea sa nu fi de acord cu tot, asa cum ti-am zis sunt partial ortodox, deoarece impartasesc alte convingeri).

    • Th3Lov3OfG0d spune:

      Mai pot adauga ca orice om va fi judecat in functie de cat a cunoscut. E clar ca judecata unui om din triburile animiste din jungla va fi diferita de cea a unui om care si-a spus crestin o viata intreaga, dar a trait fara sa-i pese de Dumnezeu.

      • „orice om va fi judecat in functie de cat a cunoscut”. Mersi pentru impartasirea ideilor, dar tin sa zic ca nu e deajuns. De exemplu un musulman care stie de crestinism si ce presupune acesta, insa nu se converteste la crestinism pentru ca, ei bine, din acelasi motiv din care nu ne convertim noi: ne e frica sa alegem religia gresita, sau sa parasim religia corecta sau sa aratam in fata lui Dumnezeu nestatornicie sau nehotarire: „ma in ce Dumnezeu sa cred? Daca ii YHWH cel bun? Daca ii Alah?” – aceasta arata ca tie nu-ti pasa sa te inchini unui Dumnezeu, sa ii multumesti sa te rogi etc., ci iti pasa de tine „ioooi, sa cred in religia buna ca altfel” rezulta egoism (ceea ce nu e chiar binevenit in fata lui Dumnezeu)… Deci musulmanul acela va fi judecat dupa legile morale si a religiei sale, nu? (bine cele care se intrepatrund cu cele crestine).

  5. rangy21 spune:

    Numai Dumnezeu ne poate lumina prin Duhul Lui ca sa intelegem aceste taine..citeste Deuteronomul ca sa-L intelegi mai bine pe Dumnezeu…el pedepseste si tot el impietreste..daca El a hotarat ca pe ei sa-i impietreasca din cauza pacatelor, cine esti tu ca sa-I bagi de vina? E ca si cum o papusa ar incerca sa-l intrebe pe papusar de ce nu o controleaza cum vrea ea…nebunie curata:D

    • Nu nu-i bag de vina. Ma intreb numai cum poate fi iubitor, si in acelasi timp sa dea cu bota… (MRA, matematica). Contest citatele biblice, nu pe Dumnzeu, dar voi luati Biblia=Dumnezeu, si gata, am zis Biblie, am zis Dumnezeu, faceti si voi diferenta dintre cuvinte, mai exista dex… Odata vine Dumnezeu sa intre la pacatosi, pentru ca dreptii nu au nevoie de El, pacatosii trebuie intorsi, altadata omoara? Nu ti se pare umpic exagerat? Adica avea alte metode prin care sa-i intoaarca pe acei oameni la dreptate, dar nuuuu, el mai bine voia sa omoare si sa dea cu foc, sa tortureze, sa-i vada pe oameni suferind. Pai ce fel de Dumnezeu iubitor mai e El atunci? Nu contest faptele Domnului, doar zic ca aceste nu ar fi putut sa fie facute de un Dumnezeu iubitor de oameni (bun, milostiv, etc.) Si voi aveti dificultati sa alegeti… ce zice exodul 35:2, sau ce zice Iisus (=Dumnezeu) (care clar se contrazic)!
      Si Biblia nu e necesara. Depinde… pai stai sa vad e cartea aia necesara? Daaa, cand ajung n rai, nu ma intraba nimeni ce-am facut, daca am facut bine rau, mi se zice direct Cartea X, Capitolul, Versetul, nu stii, in iad…
      Deci sustii exodul 35:2 (omorati daca prindeti pe cineva ca lucreaza Sambata=Sabat) sau ce zice Iisus (ziua a fost facuta pentru om, nu omul pentru zi)? Se contrazic clar, nu pot gasi alta explicatie LOGICA decat ca Biblia e gresita (sau in fine, modificata, tradusa gresit (desi nu se poate) ce vrei tu). Explica ASTA! Exodul 35:2 sau Iisus? Ambele mi se par mie imposibile…

  6. Vai cati opameni ar muri daca s-ar asculta de tot ce zice acolo… Deuteronomul 21:20-21 Acelasi deuteronom banuiesc🙂

  7. „Ca nu o controleaza cum vrea” – pai daca nici propriile dogme nu ni le stim… cum era aia cu Dumnezeu respecta liberul arbitru al fiecaruia?

  8. Si nu te supara, dar sa nu mai aud intrebarea „cine esti tu sa-L judeci?” Cum cine sunt eu? Pai daca Dumnezeul meu da cu foc, si eu zic ca-i rau nu am dreptate? (ipotetic vorbind) Dar eu sustin cu inversunare ca Dumnezeu nu e rau, vin ateii si-mi arata acele greseli Biblice, eu le zic ca-s greseli, le inchid gura lor, v-o deschid voua… ca voi sunteti pregatiti sa respingeti pe cineva sau ceva care zice ca Dumnezeu ii rau, dar daca Biblia zice asta, are dreptate…

  9. rangy21 spune:

    🙂 De multe ori cuvintele cu greu pot descrie pe Dumnezeu…nush, conteaza si experienta cu El..pot sa declar ca El e bun si vrea binele…si chiar daca noua ni se pare ca e rau si ca ne pedepseste, El o face spre binele nostru..Stii cum zice Biblia in Noul Testament: „Toate lucrurile lucreaza impreuna spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu”.

    El face totul din bunatate, dar la un moment dat nu va mai ramane decat mania Lui…sa avem grija..El nu se joaca cu pacatul..la judecata nu va mai avea mila..asta e adevarul..!! Sa nu lasi pe Satana sa te insele, el nu mai are favoare in fata lui Dumnezeu..va suferi in iazul de foc…impreuna cu toti cei pe care i-a amagit..

    • Daca el e sortit acolo, ce rost mai are raul pe lume? Mai e Dumnezeu iertator? Nu. Insa El ii asteapta pe toti la iertare, inclusiv pe Lucifer (doar ca daca el nu o va face, deci poate fi condamnat). Zice ca El e iubitor, si voi ziceti ca numai dupa moarte esti complet condamnat (de acolo nu se mai poate face nimic). Ei bine, atunci, cat timp esti in viata, de ce sa nu te lase sa traiesti, poate te schimbi? Asa cum il lasa pe Lucifer… Ei bine tocmai ca El te lasa, Lucifer e responsabil pentru dezastrele din lume. El tocmai asta vrea, el spera ca lumea il va acuza pe Dumnezeu, va zice „cum sa existe si atata rau si Dumnezeu?”. Si se vede ca reuseste. Nu numai cu ateii dar si cu crestinii. Gandeste-te ca cineva ar fi putut pune mana pe Biblie, nu e greu sa pui pixul. Bineinteles ca respectivul va beneficia de pedeapsa specificata in Apocalipsa lui Ioan, la sfarsit. Nu poti sa zici ca Dumnezeu face rau pentru bine, cand el ne zice „rasplatiti raul cu bine”. Ei bine EL la randul lui, nu stie face asta, insa ne zice noua sa o facem? Nuuu. El stie sa faca, si chiar o face, insa oamenii tind sa creada ca El e rau si da cu bota. Umpic n-ai tinut post si gata… Nu e chiar asa.

      Inca ceva (citeste mai mult pe blogul meu daca vrei sa te iei de chestia asta, altfel las-o balta)
      „iazul de foc” + spiritual = mustrarea de constiinta a ta (nimic nu arde mai tare decat ea, pe plan spiritual, si daca ai avut mustrari stii la ce ma refer). Deci intr-un fel noi singuri o sa ne pedepsim.

  10. Divin spune:

    Dumnezeu cel Mare și Atoputernic I-a lăsat Fiului sarcina de a judeca.

  11. Narcisa spune:

    Eu m-am judecat de multe ori singura, si i-am judecat si pe altii… si cred ca inca n-am scapat de defectul asta, dar incet, incet, Dumnezeu ma invata ca judecata nu mi-a fost incredintata mie🙂

Lasă un răspuns

