DECIZIA MEA: Anti-PIRATERIE, anti-CRACK, anti-KEY-GENERATOR, samd

Dupa 2 articole în care vorbeam despre PIRATERIE (post1 & post2) şi la care nu am primit nici un comentariu, mă întreb dacă nu este de interes subiectul  sau, din contră, este prea „uzat”.

Personal de câteva zile stau şi mă tot gândesc dacă SUNT CORECT/DREPT/CURAT faţă de Dumnezeu şi faţă de oameni ASCULTÂND MUZICĂ descărcată de pe internet, PRIVIND FILME descărcate de pe TorentCre(ş)tin, folosind „FEREASTRA FĂRĂ MÂNER sau KEYie” sau alte PROGRAME SOFTWARE fără licenţă.

NU E PRIMA DATĂ CÂND MĂ CONFRUNT CU ÎNTREBAREA ASTA … De mai bine de 1 an am înlocuit pachetul Microsoft Office cu cel gratuit OpenOffice, minunatul PhotoShop cu nu-mai-puţin-plăcutul GIMP (vezi o recenzie aici) , folosesc antivirus BitDefender2009 FREE, VLC MediaPlayer, dar şi altele care nu-s chiar aşa „sfinţite”.

CRED că A SOSIT VREMEA să îmi fac o curăţenie finală în colecţia de CD & DVD-uri, să rezolv problema sistemului de operare, să solicit ştergerea contului de pe TorentCrestin unde am strâns Up: 563.19 GB Down: 137.22 GB (nu e mult, dar nici puţin) şi să mă lipsesc de cele câteva jocuri sau programe „măsluite”.

Nu spun că este uşor, dar ştiu că nu este imposibil !!!
De aceea, m-am gândit să îmi CAUT câţiva ÎMPREUNĂ LUPTĂTORI CU MINE
în procesul acesta de transformare şi adaptare la un stil de viaţă uşor diferit.

Dacă

  1. eşti dispus să RENUNŢI LA PUŢIN pentru a CÂŞTIGA MULT,
  2. vrei să fii MAI PLĂCUT DOMNULUI şi OAMENILOR,
  3. încerci să TRĂIEŞTI CORECT în domeniile mari ale vieţii, dar şi în cele mici

atunci

  1. DECIDE-TE SĂ RENUNŢI LA TOATE PROGRAMELE & FILMELE & MUZICA & JOCURILE pentru care nu ai drept de utilizator,
  2. ANUNŢĂ-ŢI INTENŢIA printr-un comentariu
  3. haideţi să GĂSIM SOLUŢII CORECTE şi LEGALE la această problemă
  4. PROVOACĂ-ŢI PRIETENII să îţi urmeze exemplul.

Haideţi să vă las şi două ARGUMENTE BIBLICE:
* Prindeţi-ne vulpile, VULPILE cele MICI, care STRICĂ VIILE; căci viile noastre sunt în floare. (Cântarea cântărilor 2:15)
* Atunci si CEI CE SE TEM DE DOMNUL AU VORBIT adesea unul cu altul; Domnul A LUAT AMINTE la lucrul acesta, si A ASCULTAT; si o carte de aducere aminte a fost scrisa inaintea Lui, pentru cei ce se tem de Domnul, si CINSTESC NUMELE LUI. (Maleahi 3:16)

Sursă imagine: www.moali.kfupmblog.ac

Despre Th3Lov3OfG0d
- Privesc in SUS - -- Spre ISUS --

24 Responses to DECIZIA MEA: Anti-PIRATERIE, anti-CRACK, anti-KEY-GENERATOR, samd

  1. paraklet spune:

    Nici nu stiam de atatea optiuni de a asculta muzica pe gratis. Domnul sa iti binecuvant

  2. paraklet spune:

    eze decizia.

  3. NicuMeister spune:

    Cred si sper ca Dumnezeu te va ajuta să nu fie o decizie care durează un timp şi apoi când vezi „neîmplinirile” să fi tentat să revii..

  4. Horeb spune:

    Multa bibecuvantare si lumina in toate! O singura intrebare. Cum ramane cu accesul la youtube, google.video, trilulilu, etc? Accesati aceste pagini pentru a asculta muzica preferata?

    • Th3Lov3OfG0d spune:

      Hhhhmmm … dintre cele amintite doar youtube folosesc. Deocamdata nu am luat o decizie in directia asta. Youtube are avantajul ca orice proprietar de drept al unei melodii poate solicita excluderea ei de pe site. Cei care nu folosesc aceasta optiune prefera sa isi faca o oarecare reclama prin intermediu Youtube, deci isi dau intr-un fel acordul.

  5. Andrei spune:

    părerea mea este că e cam greu să renunți la toate astea… sau să ne găndim la filme, că mai toate se cumpără… sau muzica la fel… dacă ar fi să-mi fac socoteala, cred că în decursul vieții mele ar fi trebuit să fiu mai sărac cu cîteva zeci de mii de lei, dacă aș fi cumpărat tot ce am folosit…

    Nevertheless, e o problemă delicată. Și eu sunt anti-piraterie, dar sunt unele programe de care nu mă despărți, piratate. Poate cu timpul o să am bani să le cumpăr, dar pînă atunci le voi folosi. Nu cred că relația mea cu Domnul va avea de suferit în ceea ce privește acest lucru. Depinde cum privești problema.

    • Th3Lov3OfG0d spune:

      Cand ajungi in punctul in care Domnul iti spune ca nu ar fi bine sa mai faci o treaba … atunci e vremea sa asculti, altfel relatia va avea de suferit.

      • Andrei spune:

        Da, dar eu n-am ajuns în acel punct… adică, nu mi-a zis nimic în legătură cu chestiile piratate, pe care le folosesc în scopuri personale nu în afaceri. Dacă de exemplu mă ocup de fotografii de nuntă, e clar că voi cumpăra lincență de Photoshop, dar ca să modific o poză cu prietenii meu, în nici un caz nu dau bani pe licență. Abia îmi ajung banii să-mi plătesc gazda la facultate. Dar acestea sunt… nuanțe🙂

      • Th3Lov3OfG0d spune:

        Andrei … sunt programe GRATIS care iti permit sa faci modificarile de care ai nevoie. Incearca GIMP de exemplu pt editare foto. Eu nu mai folosesc Photoshop de vreo 2 ani, si nu ii simt lipsa, chiar daca la prima vedere sunt diferente si poate nu ai toate facilitatile din PS. Un utilizator normal nu are nevoie de toate optiunile din PS, iar unul avansat ar face bine sa-l cumpere si sa-l foloseasca la potential maxim.
        Ca nu ti-a spus Dumnezeu … nu sunt asa sigur. Spune sa te supui legilor statului. Daca o lege nu este aplicata de catre stat inseamna ca este nula ??? Va trebui sa citesc si eu si tu toata legea copyright-ului si apoi sa tragem concluzii.
        Nu afirm ca firmele de soft sau casele de discuri joaca corect in toata treaba asta, dar stiu ca nu e treaba mea sa le judec. Daca eu imi fac partea mea, voi fi binecuvantat pentru asta.
        Domnul sa ne dea calauzire !

  6. igaveuponlife spune:

    Calitatea unui CD cu muzica din magazin lasa de dorit. Am gasit variante mai bune online.
    Pe langa asta, e vorba si de comoditate aici. Eu am o gramada de CD-uri originale in masina, cumparate de la peco. Daca sunt acasa, poate imi aduc aminte de o melodie pe care nu am mai ascultat-o demult si vreau sa o ascult in momentul ala.

    • Th3Lov3OfG0d spune:

      Nu cred ca e o problema sa convertesti in MP3 toate CD-urile pe care le ai cumparate, ca sa le asculti acasa. Problema apare atunci cand dai mp3-urile si altora.
      La fel … nu sunt deacord cu casele de discuri care afirma ca imprumutul este ilegal. Daca eu am dat banii pe un CD, am tot dreptul moral sa ascult cu cine vreau muzica respectiva, deci … nu ar trebui sa ii deranjeze faptul ca imprumut CD-ul unui prieten, acesta il asculta pe combina sau PC si il retureaza impreuna cu impresiile de rigoare.(nu il salveaza in mp3)

  7. Andrei spune:

    Gimp nu ajunge nici la 10% din PS.

    Dumnezeu nu spune să mă supun tuturor legilor din stat. Dacă statul dă o lege pro homosexualitate și avort, înseamnă că trebuie să mă supun și să fiu de acord cu ea? Think about it…

    E un lucru bun că ai renunțat la lucrurile acestea, dar nu contează corectitudinea aceasta, ci contează atitudinea și scopul pt care le folosești. A folosi PS că ai nevoie urgentă, nu înseamnă păcat. Biblia spune că orice nu vine din încredințare nu este păcat. Prin urmare, încredințarea mea, și-mi susțin părerea, e că a folosi UNELE programe piratate nu e o greșeală în fața Lui. Dacă aș avea bani, aș plăti, dar cum banii îmi ajung pt chirie și mîncare, mă descurc cum pot.

    Dacă ai observat, tot conținutul blogului meu are uncopyright. Știu ce înseamnă munca de autor și totuși practic open source.

  8. angela p spune:

    dacä tu ai primit lumina asta pästreaz-o pentru tine nu fä o lege din ea si pentru altii.pentru mine e o mare binecuväntare tot ce existä pe internet gratis…..deci mai gändeste-te,nu lua decizii pripite.
    fii binecuväntat!

  9. angel spune:

    tu ai decis pentru tine,asa cum ai scris”decizia mea”de ce atunci vrei sä -i convingi si pe altii?
    nu cred cä e corect sau ce faci reclamä la cät esti tu de sfänt?
    nu te supära pe mine dar astea sigur nu sunt” vulpiile mici”
    scuze dar dacä tu esti 100%convins atunci fä-o dar nu mai incurca si pe altii….
    fii binecuväntat!

    • Th3Lov3OfG0d spune:

      1. nu incerc sa conving pe nimeni, ci doar sa le ofer o alternativa mai buna. Daca nu esti deacord, inseamna a nu esti printre acei tineri carora ma adresam eu …
      2. nu imi fac reclama si sfintenia care o am e datorata harului lui Hristos, si mult prea putin (insignifiant) datorita faptelor mele;
      3. interpretarea cu „vulpile mici” este data de un pastor cu experienta de mai bine de 20 ani de pastoratie, eu doar am fost de acord cu parerea lui. E drept ca sunt si alte vulpi, ar fi prea simpla viata daca ar trebui sa renuntam doar la cateva programe si la ceva muzica, filme …
      4. daca te-ai simtit incurcata, mi-as cere scuze… dar nu e vina mea … poate e glasul Duhului ce-ti vorbeste in constiinta.

      PS: Inca nu am reusit sa renunt la Windows, dar … e in lucru si partea asta.

  10. Narcisa spune:

    Am citit mai demult articolul asta si acum l-am recitit…
    Bineinteles ca fiecare face dupa incredintarea lui, dar mie decizia ta mi se pare putin cum a zis Isus: „E bine sa dati zeciuiala din marar, izma si chimen, dar pana la urma dreptatea si mila trebuie infaptuite si celelalte nu trebuie lasate nefacute”.
    Eu nu ma simt vinovata ca folosesc Windowsul pentru ca nu imi permit o licenta si nu imi place deloc Linux, sau ca descarc unele cantece de pe youtube pe care oricum nu le pot obtine decat comandand CD-uri direct in America, sa fim seriosi, cine are bani de asa ceva? Oricum nu costa atat de mult producerea unui CD cat se cere pe el, toti cauta pana la urma profitul, oricat de pocaiti ar fi si e normal, trebuie sa traiasca si creatorii de programe si cantaretii din ceva.
    Cum vrei tu, de fapt Isus zice ca cine e credincios in lucrurile mici va fi si in lucrurile mari, am avut si eu o perioada in care ascultam numai CD-uri originale, dar acum mai am si alte probleme de rezolvat ca sa-mi mai permit asa ceva. Dumnezeu il stie pe fiecare ce are in suflet si cu ce intentii face tot ceea ce face!

  11. Stefan spune:

    Interesat cat de usor incercam sa ne formulam noi singuri o imagine gresita despre Dumnezeu. Incercati sa aduceti argumentele de mai sus in fata unui judecator si n-o sa tina nici unul din ele. Spre exemplu, „am furat doar ca sa mananc eu, nu am vandut la altii produsele respective.” Si asta e un caz extrem. Oare chiar avem nevoie de toate lucrurile astea pe care nu ni le permitem? Mare parte din utilizatorii calculatoarelor folosesc programe performante si fara licenta ca sa faca lucruri marunte, programe ce pe langa faptul ca „mananca” si multe resurse pot fi foarte usor inlocuite cu cele open source. Nu-mi spuneti ca nu se poate, ca nu va cred🙂. Am gasit solutii pentru cam tot ce un utilizator care a terminat „informatica” are nevoie. Si unde nu am gasit solutii am strans bani si am cumparat. Si problema aceasta am rezolvat-o cand eram student. Am lucrat in vacanta de vara si mi-am cumparat doua licente de xp. Doar sa vrei si se poate. Cred ca mai repede Dumnezeu ne ajuta sa gasim solutii practice la problemele care le intampinam decat sa incercam sa „driblam” anumite probleme, asa cum credem noi ca e bine. Tineti minte, nici in fata judecatorului nu ar tine argumentele de sus, de ce am incerca sa-l „mituim” pe Domnul, ca noi luam doar pentru folosul nostru si nu oferim la altii. Nu ne obliga nimeni sa ascultam muzica, sa prelucram imagini, sa ne uitam la filme. De ce sa nu ne limitam la ce ne putem permite? Eu asa vad lucrurile.

  12.     La ora actuală, există programe freeware, open-source, gratuite (pentru cei care nu cunosc termenii anteriori), pentru aproape orice fel de nevoie informatică. Nu cred că există vreun gol neacoperit de ceva gratuit. E drept, variantele fără bani nu sunt la fel de performante sau arătoase ca cele licențiate, însă îți faci treaba cu ele.
        Eu am înlocuit, anul trecut, tot ce aveam piratat pe calculator. Am renunțat la conturile de torrente, DC++, am șters toate fișierele descărcate ilegal de pe Net (zeci de GB de muzică!) și așa mai departe. Am cumpărat o cheie de Windows de la un tip care susține că e partener Windows cu 40 de lei. Deci, am și Windows licențiat (e problema lui dacă minte. Eu i-am plătit prețul).
        Toate programele pe care le folosesc sunt descărcate legal și gratuit de pe Internet. Am Libre Office (mai atractiv decât Open Office), VLC Player, Winamp, Firefox, suita audio Myna (e pe web), Paint.NET (un înlocuitor de Photoshop), iar celelalte programe le-am instalat de pe un site care oferă gratuități zilnice (programe plătite, dar oferite gratis celor care le descarcă în maximum 24 de ore) – http://www.giveawayoftheday.com/ – și mi-am umplut PC-ul cu tot felul de „bunătăți” executabile.
        Deci, se poate! Resurse există, trebuie doar să ai voință și să cauți!

    • Stefan spune:

      Uite ca se poate !!! Cum spuneam si in comentariul de mai sus, trebuie doar sa vrei si Domnul ofera resurse si intelepciune ca sa gasesti solutii. As avea doar grija cu cheia aia de la tipul „partener windows”. Daca altii plateau 500 lei pe o licenta de Xp, nu stiu cum ti-a vandut el tie cu 40 de lei. Sa nu imi spuna ca restul de 460 e inscriptionatul pe un dvd a kitului de windows🙂. La un control mai amanuntit care poate veni la oricine acasa, mai rar la cei care nu prea folosesc DC++ si torente, dar se poate, n-o sa stea in picioare faptul ca tipul ala sustinea ca e partener cu windows si tu i-ai platit lui. Daca vrei sa fii sigur ca ce ei e legal, poti sa strangi cate putin in fiecare luna si in catva timp sa iti faci rost de o licenta adevarata de windows 7 care costa undeva la pretul scris mai sus. Si pentru cei ce mai citesc pe aici si sunt dornici sa curete si ei calculatorul de tot ce nu le apartine si cauta sfaturi sau sugestii pentru tot felul de programe, pot sa ceara si cu cea mai mare placere as putea da un sfat. Domnul sa ne ajute, cum spunea cineva mai sus, sa fim credinciosi in lucrurile mici, ceea ce pretindem ca suntem sa fim cu adevarat.

  13. vasea spune:

    Hopa! Pun si eu o intrebare! Un Vanzator merge la piata cu 200kg de Rosii dupa doua saptamani se intoarce cu 1-Nimic. 2-200lei. 3-Un Contract pentru anul urmator.?………
    O zicala veche spune sasi manance fiecare rodul muncii!)))))))

Lasă un răspuns

