La TV ca la circ (altfel zis: GunoiTV)

Din nimereală am auzit o melodie românească, care îmi confirmă că orice om, cât de cât normal, realizează că programele TV din zilele noastre sunt de cele mai multe ori o adunătură de prostii :(.
Trist, dar adevărat:

Circul Globus nu are căutare
Ce e la televizor e mult mai tare.

Expresia „panem et circenses” (pâine şi circ) provine din Roma Antica şi cel care o utilizeaza pentru prima data este scriitorul Juvenal (anul 130 DC). Împăraţii romani au înteles că pot să ţină în frâu masele oferindu-le pâine şi circ, adică mijloace de subzistenţă şi distracţie. Au reuşit astfel să-şi câştige popularitate în rândul poporului, să le abată atenţia de la problemele grave ale imperiului şi totodata să-i obişnuiască cu realităţile crude de zi cu zi : sânge şi moarte.
Strategia este aplicată în continuare şi după cum vedeţi … încă dă roade.

Îmi amintesc cu regret reacţia unei televiziuni sibiene când a fost invitată să facă un reportaj despre o campanie de curăţenie la care am participat. Ni s-a cerut o sumă în euro cu 3 zero-uri pentru o ştire de 30 secunde, pe motiv că nu este de senzaţie. Reprezentantul acelui post a afirmat că ştirea despre un viol sau o crimă ar fi interesantă şi nu ar costa nimic. Vorba cÂntecului: „Tot ce e normal pentru ei e banal, deci prost”. Când faci un lucru bun nimănui nu-i pasă, dar răului îi facem reclamă până la saturare. Ce lume nebună … 😦 Bine-mi pare ca nu mi-am luat TV … dorm mai liniştit ;).

Despre Th3Lov3OfG0d
- Privesc in SUS - -- Spre ISUS --

2 Responses to La TV ca la circ (altfel zis: GunoiTV)

Lasă un răspuns

